TECHNIKA PRZEŁADUNKOWA- POZNAŃ

Rampy przeładunkowe

Rampy przeładunkowe Hörmann to idealnie zaprojektowane rozwiązania służące do niwelowania różnic wysokości między skrzynią ładunkową samochodu ciężarowego a rampą. W ten sposób transportowany towar jest przeładowywany z samochodu lub na samochód na jednym poziomie.

Wytrzymała stalowa konstrukcja posiada platformę odporną na odkształcenia poprzeczne, która umożliwia wyrównanie wysokości nawet w przypadku nierówno rozłożonego obciążenia w samochodzie ciężarowym.

Niezawodny układ hydrauliczny wyposażony w 2 siłowniki hydrauliczne i jeden siłownik najazdu spełnia swoje zadania w każdej sytuacji, jest łatwy w obsłudze i przede wszystkim bezpieczny. Rampy przeładunkowe są wyposażone w automatyczne zawory bezpieczeństwa wbudowane w siłownikach hydraulicznych. Zawory te natychmiast blokują rampę. Jest to szczególnie istotne w sytuacjach, gdy samochód ciężarowy za wcześnie odjedzie od obciążonej platformy.

Firma Hörmann oferuje odpowiednie rozwiązania dla każdej sytuacji przeładunkowej, zapewniające efektywny załadunek i wyładunek towarów. Poradą służą nasi specjaliści do spraw techniki przeładunku.

Zobacz katalog

 

Mechaniczne rampy przeładunkowe

Elastyczna platforma rampy przeładunkowej platforma jest produkowana z wyprofilowanej stali S 235 (grubość 6/8 mm) o właściwościach antypoślizgowych. Wytrzymała, samoczyszcząca klapa na zawiasach. 

Rząd ściśle przylegających do siebie zawiasów (32 sztuki na rampie przeładunkowej o szerokości 2 m) zapewnia lepszy rozkład sił niż tuleje zawiasów.  Nachylenie najazdu gwarantuje dobre przyleganie do skrzyni ładunkowej.

Nośność całej konstrukcji: dopuszczalne obciążenie samonośnej konstrukcji przegubowej ze stali wynosi standardowo – podobnie jak w hydraulicznych rampach przeładunkowych – maks. 60 kN (obciążenie znamionowe wg PN-EN 1398). Natomiast nośność wąskich konstrukcji o szerokości do 1500 mm wynosi maks. 45 kN.

Zabezpieczenie antykorozyjne: stalowe powierzchnie są piaskowane i powlekane 2-komponentowym lakierem poliuretanowym w kolorze RAL 9017 (czarny). 

Zobacz katalog

Hydrauliczne rampy przeładunkowe

  • Platforma jest wykonana z jednego arkusza wyprofilowanej stali S 235 o maksymalnych wymiarach 2000 × 3000 mm. Szersze i dłuższe rampy przeładunkowe wymagają połączenia płyt dokładnie i starannie wykonanym spawem w jedną stabilną i ciągłą platformę.
  • Grubość platformy w rampach przeładunkowych ze składaną klapą wynosi standardowo 6/8 mm, a w rampach przeładunkowych z wysuwaną klapą 8/10 mm. Na życzenie dostarczamy również rampy przeładunkowe ze składaną klapą, w których platforma ma grubość 8/10 mm i nie odkształca się w przypadku regularnego korzystania z wózków do komplementacji. 
  • Składane i wysuwane najazdy są wykonywane z jednego arkusza stalowej blachy łezkowej.
  • Dopuszczalne obciążenie rampy przeładunkowej wynosi standardowo 60 kN, opcjonalnie do 90 kN (obciążenie znamionowe wg PN-EN 1398). Istnieje możliwość wykonania ramp przeładunkowych ze składaną klapą o nośności znamionowej nawet 180 kN do przeładunku szczególnie ciężkich towarów.
  • Niezawodny układ hydrauliczny wyposażony w dwa siłowniki 2 główne siłowniki gwarantują wyrównaną i przede wszystkim bezpieczną pracę rampy przeładunkowej. W przypadku zatrzymania awaryjnego, np. gdy najazd straci podparcie na skutek odtoczenia się samochodu ciężarowego, automatyczne zawory bezpieczeństwa w obu siłownikach reagują niemal jednocześnie. Zapobiega to przechyleniu się platformy w razie zatrzymania awaryjnego. Na życzenie dostarczamy rampy przeładunkowe HLS 2 i HTL 2 wyposażone w miskę olejową.

Zobacz katalog

 

Uszczelnienia bramy

Uszczelnienia bram Hörmann chronią przeładowywane towary przed wpływem czynników atmosferycznych, pozwalają oszczędzić koszty energii, zapobiegają powstawaniu przeciągów, a tym samym przyczyniają się do zmniejszenia zachorowań wśród personelu. Dzięki połączeniu z rampami przeładunkowymi nie trzeba montować zadaszeń ani konstrukcji dobudowywanych do rampy.

Klapowe uszczelnienia bram Hörmann dopasowują się do samochodów ciężarowych każdej wielkości, dlatego mają uniwersalne zastosowanie. Wysokiej jakości fartuchy czołowe i boczne, montowane na ocynkowanej wciskanej ramie, pozwalają na uzyskanie stabilnej, a zarazem elastycznej konstrukcji wytrzymałej na rozdarcie. Fartuchy i elementy ramy produkowane jako skręcane pojedyncze elementy są bardzo łatwe w montażu. Dlatego wymiana uszkodzonych części jest bezproblemowa i niedroga. Uzupełnieniem szerokiej oferty są pneumatyczne uszczelnienia bram i dociskowe uszczelnienia bram specjalnego zastosowania.

Zobacz katalog

Pneumatyczne uszczelnienia bram

  • Konstrukcja ramowa – poszycie dachu i poszycie boczne jest wykonane z ocieplanych paneli stalowych o grubości 20 mm oferowanych według wyboru w kolorze RAL 9006 (białe aluminium) lub w kolorze RAL 9002 (białoszary), z zaokrąglonymi profilami narożnymi typu Softline z eloksalowanego aluminium.
  • Plandeka i tkanina – pasy plandeki wykonane z 2-warstwowej tkaniny nośnej o grubości 3 mm wzmocnionej włóknem z monofilamentu poliestrowego i obustronnie pokrytej PCV chronią poduszki w położeniu spoczynkowym.
  • Poduszki są wykonane z materiału plandekowego w kolorze RAL 9011 (grafitowy), zgrzewanego metodą prądów wysokiej częstotliwości i odpornego na działanie warunków atmosferycznych.
  • Pneumatyczne poduszki górne i boczne, pneumatyczne poduszki są niemal niewidoczne w położeniu spoczynkowym. Podczas dokowania nie mają kontaktu z pojazdem. Dlatego nawet niedokładne ustawienie pojazdu nie prowadzi bezpośrednio do uszkodzenia uszczelnienia bramy. Prawidłowy wymiar poduszek gwarantuje optymalne uszczelnienie. Długość górnej poduszki i szerokość poduszek bocznych musi być na tyle wystarczająca, aby wywierały lekki nacisk na zadokowany samochód ciężarowy (dostępne są wymiary specjalne). Z drugiej strony poduszki nie mogą być tak długie bądź taki szerokie, aby odkształcały się pod naciskiem pojazdu.

Optymalny otwór frontowy w położeniu roboczym uszczelnienia:

  •  szerokość o 200 mm mniejsza od szerokości pojazdu
  •  wysokość o 100 mm mniejsza od wysokości pojazdu

Zobacz katalog

Domki przeładunkowe

Domki przeładunkowe ustawia się przed halą. To oznacza możliwość wykorzystania całej powierzchni wewnątrz hali aż po jej zewnętrzne ściany. Domki przeładunkowe Hörmann stanowią dobre rozwiązanie w sytuacji, gdy konstrukcja hali uniemożliwia montaż rampy wewnętrznej lub nie ma możliwości podjechania samochodem bezpośrednio pod rampę.

Kompletny domek przeładunkowy składa się z: podestu z rampą przeładunkową, poszycia ścian i stropu, otworu przeładunkowego z uszczelnieniem bramy.

Domki w połączeniu z ocieplanymi bramami przemysłowymi Hörmann szczególnie poleca się do przeładunku towarów wrażliwych na temperaturę.
Samochody ciężarowe mogą podjeżdżać do rampy zarówno pod kątem 90°, jak i bokiem pod kątem ostrym. Domki dostarczamy pojedynczo lub jako szeregowe jednostki.

Zobacz katalog